A kerület vezetése ugyanis a lakókat szeretné védeni. A jelenlegi tervek alapján minden évben 51 ezer tehervonat haladna át a városrészen.
Ez az elképzelés
A szóban forgó hivatal immáron másodjára is megadta a környezetvédelmi engedélyt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára a múlt héten. Ennek köszönhetően a Kelenföld és Ferencváros közötti háromvágányú kapcsolat valamint az új elővárosi megállók kialakítása elviekben folytatódhatna.
Bíróságra mennek
Először a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület volt az, amely az engedély jogszerűségét kifogásolta. Azt a pert meg is nyerte a szervezet. Ezúttal a 11. kerületi önkormányzat döntött úgy, hogy bíróságra viszi az ügyet – derül ki az újbudai önkormányzat közleményéből.
Ezzel érvelnek
Mint fogalmaznak, a Fővárosi Törvényszék precízen kitért arra, hogy milyen szempontoknak megfelelően kell elkészülnie a tanulmánynak. Erre a korábbi környezetvédelmi engedélyt elkaszáló határozat világított rá. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban ezt legfeljebb részben vette figyelembe.
Több probléma is van
Nem tér ki a vizsgálat a lehetséges alternatívára, a zajvédelemre, a természetkárosító hatásokra, csakúgy, mint a hőhatás és hősziget-hatás vizsgálatra. Ezeket a hiányosságokat a kerület már a megismételt engedélyezési eljárás alkalmával is jelezte. Már akkor leszögezték, hogy ha ezek a feltételek sérülnek, akkor nem támogatják az engedélyt.
A helyieket akarják védeni
Újbuda Önkormányzatának legfőbb célja a kerületben lakók védelme. Erre hivatkozva támadják meg a november 11-én kelt környezetvédelmi engedélyt. Ez a korábbi döntéssel, intézkedéssel és véleménnyel összhangban történt, méghozzá a jogszabályban előírt határidőnek megfelelően.
51 ezer tehervonat menne át Újbudán
Hiszünk abban, hogy sikerül megakadályozni egy át nem gondolt, környezeti szempontból több mint aggályos beruházást” – írják a közleményben. Úgy fogalmaznak, hogy már az építés és az üzemszerű működés túlzott környezetkárosítást jelentene. A jelenlegi tervek alapján minden évben 51 ezer tehervonat haladna át a kerületen.
A személyvonatokkal nincs bajuk
Hangsúlyozzák, hogy Újbuda vezetése nem a személyforgalomban betöltött funkció fejlesztését szeretnék megakadályozni. Céljuk csupán az, hogy a nem budapesti tranzit teherforgalom ne a kerületen haladjon át. Erre alternatívaként a V0 vasútvonalon történő áthelyezéssel lehetne szerintük elérni az ideális műszaki megoldást.
(Kiemelt kép: MTI/Róka László.)