Már januárban lehet használni a Ferenciek terei, valamint a Deák téri állomásokat. Az átadás előtt álló állomásokon az új hő- és füstelvezető rendszer hatékonyságát füstpróbákkal is ellenőrzik

Fokozatos igénybevétel

A tervek szerint 2023 márciusában véget érnek a felújítások az M3-as metró teljes vonalán. Kiderült, hogy milyen ütemterv szerint vehetik használatba az utasok a különböző megállókat. Erre ugyanis fokozatosan, lépésről lépésre lesz lehetősége a fővárosi közösségi közlekedést használóknak.

Hamarosna megnyílik két megálló

Az új tervek alapján már januárban megnyitnának két megállót. A Ferenciek tere és a Deák tér állomás egyaránt rendkívül forgalmas, így ez kifejezetten jó hír az utasok számára. Így tehát a Deák Ferenc tér valamint Kőbánya-Kispest között már metróval lehetne utazni a jövő év első hónapjától fogva. Mivel a teljes vonalat még nem tudják átadni januárban, így továbbra is szükség lesz az autóbuszos pótlásra. Erre januártól viszont már csak a Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között lenne szükség. Utána hamarosan újabb megállókat adnának át.

Eezek a megállók következnek

A tavasz első hónapjában adnák át az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar állomásokat. A Dózsa György utcai megálló akadálymentes elérhetőséggel lenne megközelíthető. Az M3-as metró már innentől fogva a teljes vonalon tudna közlekedni, igaz, nem lehetne teljes mértékig használni.

Két állomás kimarad

A Nagyvárad tér valamint a Lehel tér állomásokon márciusban még nem állna meg a metró. Ugyanakkor a metrópótlást úgy tervezik, hogy a tavaszra már teljesen megszüntetik. A két szóban forgó lezárt megálló helyszínét állomáspótló járatokkal tudnák megközelíteni.

Ezek lesznek utolsók a sorban

Jövő év májusában fog az elképzelések szerint megnyílni az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és a Lehel tér is. Ezekben a megállókban már 2022 májusában megkezdődött a korszerűsítés. Ezzel a lépéssel teljes mértékig befejeződne az M3-as metróvonal felújítása. Az M3 felújításáról tájékoztató honlap szerint a felújítások gőzerővel zajlanak. Az átadás előtt álló állomásokon az új hő- és füstelvezető rendszer hatékonyságát füstpróbákkal is ellenőrzik.

(Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.)