Szerencsére nincs semmi komoly, csak kicsit erősebben kell fékezni egyes modellekben. Minden autóst értesítenek, egy rendszerben bárki lecsekkolhatja, érintett-e.
Egy szelepet kell kicserélni
A Suzuki Motor Corporation úgy döntött, hogy visszahívási kampányt indít, melynek során kicseréli a vákuumszivattyú visszacsapó szelepét az érintett import modellek és egyes korábban gyártott Vitara és SX4 S-Cross modellek esetében.
Ez okozz a problémát
A közelmúltban megejtett műszaki ellenőrzések során ugyanis kiderült, egyes Suzuki személyautók esetében a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe megdagadhat a motorolaj egyes összetevőinek hatására, a megdagadt szelep pedig ideiglenesen elzárhatja a vákuum útját a fékrásegítő felé.
Erősebben kell taposni a féket
A fékrendszer ebben az esetben is működőképes marad, azonban a vezetőnek nagyobb pedálerőt kell kifejtenie a fék működtetéséhez. A Magyar Suzuki itthon díjmentesen cseréli a visszahívási kampányban érintett 66 ezer vásárlónak a szükséges alkatrészeket. A 2015 és 2022 között készült autók javítása mintegy 1-1,5 órányi időt vesz igénybe.
Itt ellenőrizhető, szükséges-e a csere.
Az Esztergomban gyártott Vitarán és az SX4 S-Crosson kívül az import Swift, Swift Sport és Baleno modellek is érintettek. A vállalat értesíteni fogja az autósokat a visszahívási kampányról. A Suzuki online rendszerében alvázszám alapján leellenőrizhető, hogy az autó javításra szorul-e -írja a hvg.hu.
(Kiemelt kép: