A szervezet szerint a hídtól északra hídkapcsolati hiány van és ha a Lánchidat kiiktatnák, akkor ez a helyzet csak rosszabb lenne.
Eldöntendő kérdés
Vajon megengedheti-e magának Budapest, hogy a szívében csaknem 3 kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni? – tette fel a kérdést a Magyar Autóklub pénteken azt követően, hogy a hidat részlegesen megnyitották a forgalom előtt.
Vizsgálni kell a megoldásokat
Mint írták, a klímacélok megvalósítását támogatja, azonban a Lánchíd funkcióváltásának ügyében a lehetőségek alaposabb átgondolását és valós szakmai és társadalmi vitát tart szükségesnek. A vita tétje az autósok kitiltása a Lánchídról, ehhez azonban elengedhetetlen a forgalmi igényekkel arányos forgalomtechnikai, illetve alternatív megoldások vizsgálata.
A tiltás felé megyünk?
A közúti kapacitások megnyirbálásának hatására, új alternatív útvonalak, illetve szolgáltatások nélkül a kerülőutakon nő a forgalom és a környezet szennyezése, ami nem szolgálja a klímavédelmi célok megvalósítását – vélekednek. Szerintük a a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán megjelent javaslat már az autósok kitiltását célozza, noha Karácsony Gergely ezt még nem deklarálta.
Remélik, hogy lesz szakmai vita
„A főváros határozott ígérete alapján bízunk benne, hogy a végleges döntésre tartalmas és valós szakmai vitát követően, 2023 első felében, jó kompromisszumok alapján kerül sor” – fogalmaztak. Kitértek arra, hogy a Lánchídtól északra hídkapcsolati hiány van, a Lánchíd kiiktatása csak tovább mélyítené.
A főpolgármester valódi szakmai vitát ígér
Közölték azt is, szakmai álláspontjukat közzétették a honlapjukon és elküldték Karácsony Gergely főpolgármesternek is. A felújított Lánchidat pénteken a buszok, a taxik és a motorosok, kerékpárosok számára nyitották meg, a gyalogosok a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják. Karácsony Gergely az eseményen azt mondta, a híd végső forgalmi rendjéről a budapestiekkel együtt kívánnak dönteni, valódi közéleti viták lefolytatása után.
(Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán.)