Válságterv kidolgozását sürgeti a közösségi közlekedés fejlesztésére az LMP országos elnökségének tagja. Tetlák Örs csütörtöki sajtótájékoztatóján kijelentette: a benzinársapka eltörlésével nem halogatható tovább a tömegközlekedés drasztikus fejlesztése.
Autófüggésbe taszított vidék
Különösen a vidéki és az agglomerációs településen élők számára lenne ez sürgető – mondta a politikus, aki szerint az utóbbi tizenkét évben elsősorban őket hanyagolta el a kormány és tartotta „autófüggésben”. Kifejtette: ha valaki vidékről nem Budapestre akar utazni, leggyakrabban autóval boldogul, de ahol van is vonat, az nehezen elérhető, mert hiányoznak hozzá a helyi járatok.
Kellene a klímabérlet
Hozzátette: 2010 óta három millióról négyre emelkedett a személyautók száma az országban, ami szerinte már elviselhetetlen teher. Tetlák Örs azt mondta: a válságterv részének kell lennie a havi ötezer forintos klímabérlet, ami az ország összes közösségi közlekedési eszközére érvényes lenne, de annak bevezetésével együtt a kapacitást is növelni kell.
Béremelés kellene az ágazatban
Ezt azonban a három éve folyamatosan kivéreztetett önkormányzatok állami segítség nélkül nem fogják tudni megvalósítani – jelentette ki. A kerékpáros közlekedést szerinte tárolók építésével lehetne ösztönözni, a közlekedési ágazatba pedig béremeléssel lehetne munkaerőt toborozni.
A MOL-t adóztatnák meg
Szerinte minderre a Mol és más energiaipari állami cégek extraprofitjából lehetne forrást nyerni, valamint a multik társasági adójának 25 százalékra emeléséből – számolt be az ellenzéki politikus mondandójáról a magyar állami hírügynökség, az MTI.
A sajtótájékoztató videója itt tekinthető meg
(Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.)