Az érdekvédelmi szervezet szerint szerint az intézkedés 258 magyar, többnyire családi kisvállalkozást érint, és mintegy 400 benzinkutat, Magyarország benzinkútjainak 20 százalékát hozza kilátástalan helyzetbe.
A jövő héten sem érkezik utánpótlás
A Mol azt közölte egyes partnereivel, hogy az ország működése és energiabiztonsága érdekében optimalizálnia kellett az ellátási stratégiáját, és a december 5-én kezdődő, 49. héten nem tud dízelt és motorbenzint biztosítani – olvasható a Független Benzinkutak Szövetségének pénteki közleményélben.
Ezzel indokolnak
A vállalatnak az egész régió energiaellátásában kiemelt stratégiai szerepe van, és felelős azért, hogy az ország minden pontján legyen a működéshez szükséges üzemanyag-mennyiség – írta a Mol. „A jelenlegi helyzetben az országos ellátási szempontokat kell előtérbe helyeznünk, és egyelőre fenn kell tartanunk az átmeneti korlátozásokat” – fogalmazott az olajtársaság.
Közel kétszáz viszonteladót érint
A Mol november 18-án közölte, hogy átmeneti intézkedés az üzemanyag-kiszolgálás korlátozása, és olyan kutakat, kiskereskedőket érint csak, amelyeknek a Mol nem tartozik kiszolgálási kötelezettséggel. A vállalat akkor arról tájékoztatott, hogy 194 viszonteladót érint a változás, ők működtetik a belföldi töltőállomások 10 százalékát; szeptemberben a Moltól a viszonteladói piac teljes üzemanyagigényének 2,5 százalékát vásárolták meg.
Kisvállalkozásokat hoznak nehéz helyzetbe
A Független Benzinkutak Szövetsége még aznap jelezte: álláspontjuk szerint elfogadhatatlan, hogy egy stratégiai vállalat ellátásbiztonságra hivatkozva szünteti meg több száz partnere ellátását, egyben sok vidéki körzet teljes ellátásbiztonságát is felrúgva. A szövetség szerint az intézkedés 258 magyar, többnyire családi kisvállalkozást érint, és mintegy 400 benzinkutat, Magyarország benzinkútjainak 20 százalékát hozza kilátástalan helyzetbe.
Fordult a közhangulat
Holoda Attila energetikai szakértő az Mfornak azt nyilatkozta, ma már sokan vannak úgy, hogy az ellátás fontosabb mint az ár, hiába olcsó valami, ha nem lehet kapni. Éppen ezért többen azon az állásponton vannak, inkább fizetnének piaci árat, autóznának kevesebbet, csak legyen elérhető számukra a közlekedés lehetősége. Ezt adná az üzemanyag-ellátás biztonsága, és ez az, ami most sérült.
(Kiemelt képünk forrása a Facebook.)