A jelek szerint még egy ideig zötyöghetünk az ősrégi szerelvényeken, ugyanis mindig közbejön valami és sosem lehet rendbetenni azokat az elővárosi vonalakat, amelyeket a legtöbben használnak.
Elindult a munka
Az elképzelések szerint döntéselőkészítő tanulmányt, engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kellett volna készíteni a H8-as HÉV Gödöllő városhatár és Gödöllő végállomás közötti szakaszának fejlesztésére.
Átfogó felújítás lett volna
Minden állomás és megállóhely kialakítását úgy kellett volna megtervezni, hogy azok alkalmasak legyenek 120 méter hosszú szerelvények fogadására, a peronok pedig garantálják az akadálymentes megközelíthetőséget.
Jól járt volna Gödöllő
A feladat magában foglalta volna a kapcsolódó és keresztező közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmi létesítmények teljeskörű tervezését is, így a Táncsics Mihály út, Dózsa György út és a 2×2 sávos Szabadság út keresztezését és lehetőség szerint további gyalogos-kerékpáros keresztezések kialakítását, csatlakozva a hatályos helyi közlekedés- és településfejlesztési tervekhez.
Több átjáró is megszűnt volna
Ezen felül lényeges eleme lett volna a tervezési feladatnak a 3-as számú főút (Szabadság út) és a kiválasztott nyomvonalváltozat szerinti további közutak külön szintű közúti-vasúti keresztezésének vizsgálata és tervezése – foglalta össze a projekt lényegét a Gödöllői Hírek.
A folytatás bizonytalan
Hogy mikor kerül újra napirendre a településünket átszelő HÉV egyre sürgetőbb rekonstrukciójának kérdése, egyelőre bizonytalan. Annyit azonban tudni, hogy a NIF Zrt. a következő év első napjától megszűnik, feladatkörét a Lázár János irányításával működő Építési és Beruházási Minisztérium veszi át, amelynek neve 2023. január 1-jétől Építési és Közlekedési Minisztériumra változik.
(Kiemel kép forrása: Facebook.)