A cég vezetője pedig résmentesen felmondja a kormányzati propagandát és a szankciókat hibáztatja. Holott pontosan tisztában van vele, hogy semmi köze nincsen hozzá.

Hatalmas hirdetésen keresik az új munkaerőt

Vélhetően nincs nagy tolongás a Mol százhalombattai olajfinomítójának munkaügyi osztályán, ha már a drága óriásplakát helyeket is arra használják, hogy új munkatársak érkezzenek a dunai finomítóba. Budapest környékének az útjait a Mol álláshirdetős plakátjai árasztották el. Ezen négy munkakörbe keresnek alkalmazottakat: rendszerkezelő, üzemanyag-szállító gépjárművezető, vasutas, karbantartó.

Nem sokkal magasabb az átlagjövedelemnél

A legnagyobb magyar olajtársaság óriási extraprofitokat halmoz fel, mégis alig ígér az átlagfizetésnél többet a most belépő dolgozóinak. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon 2022 augusztusában 503.600 forint volt a bruttó átlagkereset, vagyis a MOL által belengetett 550 ezres fizetési lehetőség csak picivel magasabb az átlagjövedelemnél.

Megsarcolják a céget

A Mol a minap 95 százalékos extraprofitadót kapott a nyakába. Olyan sok pénzt keres a vállalat, hogy az már a kormánynak is szemet szúrt. Az olcsó orosz olaj és a drágább nyugati olaj ára közti különbség miatt hatalmas nyereséget termel a cég, ezt vonja el a kormány és helyezi át a rezsivédelmi alapba.

Mint ha csak egy fideszes politikust hallanánk

Közben a MOL vezérigazgatója a kormánypárti Mandinernek azt mondta, „a szankciós rendszer kapkodó, a tervezett hatást nem éri el, miközben rossz helyzetbe hozza az egész kontinenst”. Hernádi Zsolt úgy látja, az ellátásbiztonság tekintetében bődületes kockázatokat vállal Európa. Az oroszok még erre a télre hetvenmilliárd köbméternyi földgázt szállítottak, nagyjából tele vannak a tárolók, de a folytatás teljesen bizonytalan.

Kinek érné meg behozni, ha bukik rajta

Szerinte az ársapkáknak nincs rendes inflációfékező hatásuk, ezért már nem volt indokolt a hatósági ár az üzemanyagoknál. Hozzáttete: az import kiesése miatt szinte csak a Mol látja el az országot. „Az előző években a magyarországi üzemanyagpiac nagyjából kétharmadát a Mol látta el, a maradék 30 százalékot más piaci szereplők, amelyek importálták az üzemanyagot. Ez az import most szinte teljesen eltűnt – kinek is érné meg benzint vagy dízelt behozni? Ezért szinte a teljes ellátás a Molra hárult, novemberben mi láttuk el a nagykereskedelmi piac 85 százalékát.” – tette hozzá.

(Kiemelt kép: Budapestkörnyéke.hu.)