A Miniszterelnöki Hivatal a legnagyobb hirdető, őket követi az állami Szerencsejáték Zrt., valamint a Magyar Turisztikai Ügynökség, amely a harmadik helyen áll az összesítésben.

A kabinet a legnagyobb szereplő

A pandémia sem változtatott a legnagyobb reklámozók sorrendjén, továbbra is az állami szereplők költötték a legnagyobb összeget a magyar reklámpiacon – derül ki a CANnual jelentéséből, amelyet a Média1 ismertetett.

Így alakul a sorrend

A legtöbb pénzt a Miniszterelnöki Hivatal fordította reklámra. 76 millió eurót költöttek el egy év alatt a különböző kampányokra a CANnual Report szerint. Érdekes összevetni, hogy ez az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt. A második legnagyobb hirdető az állami Szerencsejáték Zrt. lett 24 millió eurós költéssel, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség 21 millió euróval a harmadik helyen zárta az elmúlt esztendőt – áll az idei CANnual Reportban.

A környező országokban is hasonló a trend

A magyar reklámpiac  844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek. A növekedás mértéke a jelentés szerint összhangban van a többi közép-kelet-európai országéval.

A növekedést megette az infláció

Fontos azonban hozzátenni, hogy korábban reklámszakemberek hangsúlyozták, hogy a 9 százalékos magyarországi növekedést valójában a magas infláció lényegében el is vitte. A régióban egyébként ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni, ami 9,5 milliárd eurót elérő reklámköltést jelent a múlt esztendőre vetítve.

Globális szereplők nőnek az online szektorban

A jelentésből kiderül az is, hogy a hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legerőteljesebben. Ezt a területet évek óta stabil növekedés jellemzi, ami tavaly elérte a 8 százalékot. Viszont az innen befolyó bevételek egyre kevésbé gazdagítják a hazai médiaszereplőket. A világtrendeknek megfelelően ezek nálunk is elsősorban a globális szereplőknél csapódtak le. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.

(Kiemelt kép: MTI/Koszticsák Szilárd.)