Mivel az infláció miatt elsősorban ezekről a termékekről mondunk le, most az áruházlánc remek lehetőséget kínál, hogy olcsóbban hozzájuthassunk – már ha nem zavar bennünket egy kis esztétikai sérülés.
Az olcsóságot keresik
A magas infláció ellenére jelentősen emelkedtek a Lidl és az Aldi élelmiszer-értékesítési mutatói az Egyesült Királyságban. A kutatók azzal magyarázzák a jelenséget, a vásárlók keresik a módját, hogy kedvezőbb áron jussanak a termékekhez.
Ez lett az egyik menekülőút
Emiatt egyre többen fordulnak a két élelmiszerlánc szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségei és gyümölcsei felé, amelyeket jóval olcsóbban kínálnak, mint a szemrevalóbbakat. A kedvezményes értékesítéssel az élelmiszer-hulladék mennyiségét is csökkentik az üzletek.
Magyarországon is bevezetik
A Lidl tájékoztatása szerint a cég Budapesten is elindította az akcióját „Mentsük meg!” néven novemberben, a vidéki üzleteikben pedig február végével startol a program. A külsőleg nem tökéletes, de fogyasztható és egészséges gyümölcsöket és zöldségeket egységcsomagban, kedvezményes áron kínálják.
Az élelmiszerpazarlást is mérsékli
„Vezető élelmiszeripari kiskereskedelmi vállalatként tudatában vagyunk felelősségünknek, ezért fenntarthatósági stratégiánk részeként kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a lehető legkevesebb élelmiszer menjen kárba” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Mindenki jól jár vele
„Legújabb intézkedésünk célja, hogy a még fogyasztható, de kisebb hibákkal rendelkező zöldségek és gyümölcsök jelképes áron történő értékesítésével hozzájáruljunk a magyar családok egészséges táplálkozásához is” – tette hozzá.
(Kiemelt képünk forrása: Facebook.)