Nyugdíjazták a budapesti tömegközlekedés legöregebb darabjait, amelyek mostantól a garázsban fognak pihenni. A BKV számára nemrég az elmúlt 30 év legnagyobb buszbeszerzését indította el, ezért nyílik lehetőség a cserére.

Végleg búcsúznak

„A 99-es után szombaton a 7E vonalán is végleg elbúcsúztunk a magas padlós buszoktól Cserdiné Németh Angélával, a 15. kerület polgármesterével és Horváth Csabával, Zugló polgármesterével” – számolt be róla posztjában Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely

Alacsony padlós járatok érkeznek

November 11-e után már csak korszerű, alacsony padlós, légkondicionált járművek közlekednek a Blaha Lujza tér és Újpalota között. A legendás Ikarus 280-as és az Ikarus 435-ös típusú buszok kizárólag retró járatokként térhetnek vissza erre a vonalra.

Környzetbarátabb járművek

Ennek köszönhetően 2023-ban már csak alacsony padlós autóbuszokkal utazhatunk a fővárosban.  Az új buszok komfortosabbak, működésük fenntarthatóbb és gazdaságosabb, alacsony károsanyag-kibocsátásuk pedig csökkenti a légszennyeződést.

Közrejátszik az energiaválság

Karácsony Gergely főpolgármester szerint Budapest közösségi közlekedésének megújítását éppen az energia- és a klímaválság miatt kell felgyorsítani. A közösségi közlekedés az egyik leghatékonyabb, és egyre többek számára az egyedüli megfizethető közlekedési mód a jelen válságban – tette hozzá.

A főpolgármester nem enged az új járművek beszerzéséből

„Hogy klasszikusokat idézzek: Budapest előre megy, nem hátra, mert a válságból csak így lehet kitörni. Éppen a mostani megélhetési válság, energiaválság és klímaválság egymásra épülő hatásai bizonyítják, hogy folytatni kell a 2019-ben megkezdett zöld és szociális fordulatot. A válságtünetekre adott legokosabb nagyvárosi megoldás a közösségi közlekedés fejlesztése. Ennek a fejlesztésnek a következő lépése pedig új buszok, villamosok és trolik beszerzése – és én ebből nem engedek” – fogalmazott Karácsony.

(Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán)