Többet kell kiadniuk azoknak, akik továbbra is így szeretnének közlekedni a fővárosban. A főváros szerint a kerékpárok egész évben a városi közelekdés alapvető eszközeivé váltak.

Marad a díjmentes fél óra

Változnak a Mol Bubi közbringa-szolgáltatás díjai január 19-től, több költség a duplájára nő. a havi bérlet ára 500 forint helyett 1000 forint, az éves bérlet 5000 forint helyett 8500 forint, a percdíj pedig 20 forint helyett 40 forint lesz. A havi és éves bérlet megváltásával eddig egyszerre két kerékpárt lehetett használni, a második kerékpárért percdíjat számol fel januártól a rendszer. A díjmentes időszak továbbra is 30 perc marad – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki tájékoztatásában.

Fejlesztenek is

A használati díjak emelkedésével párhuzamosan a szolgáltatás is fejlődni fog: több száz kerékpárral nő az eszközpark, és újabb gyűjtőállomásokat is létesítenek. A rendszer 2021-es megújulása előtti tarifákhoz képest még mindig jelentősen alacsonyabb díj ellenében lehet egy hónapra bérletet venni, amiért gyakorlatilag korlátlanul lehet használni a Bubikat. A felhasználók ugyanis 98 százalékban 30 percnél rövidebb időre veszik fel a kerékpárokat, erre az időre pedig nem kell percdíjat fizetni.

Már 178 gyűjtőállomás van

2022-ben ötszáz új Mol Bubi állt forgalomba, így összesen 2060 közbringa áll a fővárosiak rendelkezésére. A közbringarendszer idén november közepén átlépte a 4 milliós utazásszámot. Jelenleg összesen 178 gyűjtőállomáson lehet felvenni és leadni a kerékpárokat, legutóbb a Terézvárosban adtak át négy gyűjtőállomást, és a felújított Blaha Lujza térre is telepítettek kettőt.

Sokan használják

A közbringarendszer a felhasználóbarát applikációnak, a könnyű regisztrációnak és a jobb kerékpároknak köszönhetően a tavaly májusi megújulása óta sorra döntötte a rekordokat, idén november közepén pedig átlépte a 4 milliós utazásszámot. Az utolsó nyári hónapban több mint 358 ezer alkalommal vették igénybe a szolgáltatást, sőt, szeptemberben két napon is több mint 16 ezerszer utaztak a zöld biciklikkel a felhasználók.

Nem csak akkor bicikliznek, ha süt a nap

Az adatok alapján jól látszik, hogy nem csak napsütéses időben használják az ügyfelek a MOL Bubit: októberben, több mint 333 ezerszer választották az utazásuk során a közkerékpárokat, így kijelenthető, hogy egész évben a budapesti közlekedés egyik alapvető eszköze lett.

(Kiemelt kép: BKK.)