A miniszter korábban arról beszélt, hogy a kormányfő személyesen elkötelezett a vonalak fejlesztése ügyében. Az M0-ás folytatása ugyanakkor a homályba vész.

Akár már jövőre indulhatnak a munkák

Lázár János építési és közlekedési miniszterrel egyeztetett a térség infrastrukturális fejlesztéséről Szentendre, Pomáz és Budakalász városvezetése a napokban. A megbeszélésen elhangzott: a H5-ös HÉV fejlesztése az EU-s helyreállítási alap frissen jóváhagyott forrásainak felhasználásával már jövőre elindulhat. A közúti fejlesztésekre továbbra is várni kell.

A közlekedési gondok a legsúlyosabbak

Minden résztvevő számára egyértelmű volt, hogy a térségben a súlyos közlekedési és egyéb infrastrukturális problémák kezelésére jelentős központi beruházások szükségesek, hazai költségvetési, illetve EU-s források bevonásával. A fejlesztések közül a Budakalászt érzékenyen érintő északi „fél-elkerülő” megépítése és az M0 autóút folytatása a 10-es útig élvez prioritást.

A közútfejlesztést hátra sorolták

Az északi „fél-elkerülő” út esetében, aminek megépítésére 2016-ban szerződésben vállalt kötelezettséget a kormány, a kivitelezői tenderen a nyáron lehetett volna eredményt hirdetni. A Kormány azonban gazdasági helyzetre hivatkozva a beruházás elhalasztásáról döntött.

Egyedi projektvizsgálat

Lázár János elmondta: közúti fejlesztésekre hazai forrást várhatóan csak 2024 második felétől tud biztosítani a Kormány, így ezekre a beruházásokra még várni kell. A miniszter ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy a projekteket egyedileg is megvizsgálják.

Egy régi adósság törlesztése

Konkrétabb ígéretek a közösségi közlekedés fejlesztése ügyében hangzottak el. A H5-ös HÉV-fejlesztését a miniszter az ország kötött pályás közlekedési fejlesztései között prioritásként kezeli, az előkészített tervek alapján a beruházás 2023-ban megkezdődhet.

Nyugdíjaznák az ősrégi szerelvényeket

A projekt finanszírozása az EU-s helyreállítási alapból történik, a beruházást 2026-ra szeretnék befejezni. Az önkormányzatokkal egyeztetett fejlesztés keretében megújulnak az állomások és környezetük, valamint lecserélik a muzeális korú járműparkot – írta a budakalasz.hu.

(Kiemelt kép: Czeglédy Zsolt/MTI.)