Újabb műszaki gond lépett fel az üzemben, így már szinte biztos, hogy nem tudják a tervezett időben elindítani a létesítményt.
Tovább csúszik az teljes beindulás
Korábban december másodikára, péntekre tervezték a magyar olajvállalat szakemberei az újraindulást, amely most már biztos, hogy ezen a héten nem történik meg.
Váratlan hiba
Az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartásán. A finomító körülbelül 55 százalékon üzemelt sokáig, miután egy tervezett karbantartási folyamat közben olyan meghibásodást észleltek, ami miatt újabb javításokra volt szükség.
December másodikára terveztek
A magyar olajvállalat úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitással termel majd az üzem, miután addig biztonságosan befejezik az egyik legkényesebb egység karbantartását és ellenőrzését.
Megrepedt egy vezeték
A tegnapi nyomáspróbán újabb repedést találtak a szakemberek a rendszeren, így újabb, minimum három napos csúszás lesz az újraindulásban. Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára néhány napja azt nyilatkozta: amíg a 480 forintos ársapka érvényben van, addig együtt kell élni azzal, hogy a nagy benzinkutakon is átmeneti készlethiány lehet, különösen most, hogy a százhalombattai finomító nem működik megfelelően.
Döntenie kell a kabinetnek
„A kormányzatnak el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban” – fogalmazott az Index cikke szerint.
A miniszter máshogy látja
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter csütörtökön azt mondta, hogy a kormány álláspontja egyértelmű, az ársapka akkor fenntartható, ha a Barátság vezetéken zavartalanul folyik az olaj, illetve ha a finomítók az érkező olajat fel tudják dolgozni. A miniszter hozzátette: a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy fenntartsa az ársapkát, de ha az látszik, hogy ez a két tényező veszélyezteti az ellátást, akkor nehéz helyzetbe kerülünk, hiszen jelenleg az ársapka következtében nincs olyan piaci szereplő, aki szívesen hoz üzemanyagot Magyarországra.
(Kiemelt kép: Máthé Zoltán/MTI)