Továbbra is a hazai pezsgők dominálják a piacot, de a nemzetközi trendek itthon is egyre népszerűbbek. Óriási sikere van például a Proseccónak, de a nagy Champagne-házak eladásai is évről évre növekszenek.
Ne az utolsó pillanatban vegyünk meg
A magyar boltokban az év végi hajrá polci készlethiányt okozhat egyes termékeknél, figyelmeztetett Müller Kornél, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezető igazgatója. Emiatt nem tanácsos az utolsó pillanatra hagyni a vásárlást.
A háború nekik is gondot okozott
Müller Kornél megjegyezte: a jelenlegi gazdasági helyzet a pezsgőpiacot is érinti, ugyanakkor az átlagos élelmiszer-infláció mértékéhez képest kevésbé emelkedtek a pezsgőárak idén. Mint mondta, az orosz–ukrán háború kitörésekor tapasztaltak ellátási problémákat, leginkább az üveggel és a drótkosarakkal összefüggésben.
Rendeződő helyzet
Azóta viszont stabilizálódott a nyersanyagellátásuk – mondta. „A háború hatásaként egyes csomagolásgyártó kapacitások kiestek, így Nyugat-Európában megnövekedett a palackok iránti kereslet. Egyelőre ez nem okoz közvetlen fennakadást az ellátás terén” – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Nem lesz általános hiány
Müller Kornél a Világgazdaság kérdésére kifejtette: az utolsó egy-két hétben továbbra is kimagasló keresletre számítanak, de általános hiány nem várható. „Ennek ellenére a jelentősen növekvő kereslet okozhat polci készlethiányt az év utolsó napjaiban egyes termékek körében. Ezért azt javaslom, hogy akinek konkrét elképzelése van arról, hogy milyen pezsgőt szeretne az ünnepi asztalon látni, az ne halassza a vásárlást az utolsó pillanatra” – fűzte hozzá a szakértő.
Ezek a tendenciák
A magyar fogyasztók nagyrészt még mindig az édes pezsgőt részesítik előnyben, de trendjét tekintve határozott elmozdulás érezhető a szárazak felé. Nagy népszerűségnek örvendenek a limitált kiadású, kis tételben kapható termékek is, amik a különleges ízvilágok, újdonságok kedvelőit vonzzák. Továbbra is a hazai pezsgők dominálják a piacot, de a nemzetközi trendek itthon is egyre népszerűbbek. Óriási sikere van például a Proseccónak, de a nagy Champagne-házak eladásai is évről évre növekszenek.
(Kiemelt kép: