A jelek arra mutatnak, hogy egyáltalán az is kérdéses lesz, hogy sikerül-e behajtani a sofőrön valaha a kártérítést.
Az egyik legszörnyűbb tragédia
18-an vesztették életüket az öt évvel ezelőtt történt veronai buszbalesetben. Egy sítáborból hazafelé tartó autóbuszt V. János egy betonpillérnek kormányozta. A buszsofőr csak három hónappal ezelőtt került rácsok mögé.
Egy ronccsal közlekedtek
Miután a becsapódás megtörtént, a jármű kigyulladt. A sofőrök a baleset előtt nem sokkal váltották egymást. A katasztrófát az okozhatta, hogy a vezető alvászavarban szenvedett, a busz pedig számos átalakítás következtében alkalmatlan volt a közlekedésre.
Eladta lakását
„Biztos forrásból a tudomásomra jutott, hogy V. János nevén Békéscsabán volt egy lakás, amit a baleset után eladott, de egy nyaralóról is hallottam. Utána az élettársa azóta vásárolt házában laktak együtt, ahol szeptemberben őrizetbe vették” – mondta a Blikknek Szendrei Endre, aki az unokahúgát veszítette el a balesetben.
Polgári pert kell indítani
Bár a túlélőknek és a családtagoknak a biztosító már fizetett, V. János ellen meghozott olaszországi ítélet a börtönbüntetés mellett kártérítést is tartalmaz. Csakhogy az érintettek automatikusan nem juthatnak hozzá, polgári pert kell indítaniuk itthon, hogy behajthassák az olasz határozatban foglaltakat
Mindenétől megszabadult
Szendrei Endre azt mondja, hogy V. Jánosnak a magánvagyonából kellene kifizetnie a kártérítéseket. Csakhogy a jelek szerint megszabadult mindenétől. Ha nem lesz mit behajtani a sofőrön, a gyakorlat szerint megterhelhetik a jövőbeni járandóságait – tette hozzá.
Százmillió feletti tétel
Amennyiben visszarendeznék V. Jánosnak a tragédia idején lévő vagyoni helyzetét, vélhetően még akkor sem tudná törleszteni a számlát. Ugyan az összeg minden személyre összegszerűen meg van állapítva, összességében a százmilliós tételt bőven elérheti.
(Kiemelt képünk az olasz rendőrség helyszíni szemléjén készült.)