A fogaskerekű felújítását az uniós helyreállítási alap forrásaiból lehetne finanszírozni, mivel a projekt jelentősége és előkészítettsége ehhez illeszkedik a leginkább – véli a főváros.

Indulhat a felújítás

A Közlekedési Hatóság meghosszabbította a fogaskerekű felújításának építési engedélyeit, ezzel elhárult a járat korszerűsítésének és kétirányú meghosszabbításának jogi akadálya.

Így hosszabbodhat meg az engedély

A Budapesti Közlekedési Központ álláspontja az volt, hogy a veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések nyomán egy évig automatikusan – külön erre irányuló kérelem nélkül is – meghosszabbodhat a fogaskerekű építési engedélye.

A kabineten múlik

A kivitelezés a kormányon múlik, ám a fogaskerekű felújítása mindeddig egyetlen olyan hazai vagy uniós finanszírozású projektlistára sem került fel, amelynek megvalósítását a kormány támogatná.

Így lehetne megoldani a finanszírozást

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat álláspontja szerint a fogaskerekű felújítását az uniós helyreállítási alap forrásaiból lehetne finanszírozni, mivel a projekt jelentősége és előkészítettsége ehhez illeszkedik a leginkább.

Változik a téli üzemszünet alatt a pótlási rend

A korábban megszokott rend szerint, több vonalon is közlekednek pótlóbuszok a fogaskerekű helyett a téli üzemszünetben: december 5-étől, hétfőtől az alsó szakaszon a 60A és a 60B jelzésű buszokkal, a felső szakaszon a 60-as jelzésű fogaspótló járattal lehet utazni.

(Kiemelt kép: BKK.)