Egyre gyorsabban merülnek a készletek azokon a helyeken, ahol már elfogyott, mivel ide érkezik meg a többi autós. Hétfőn 71 benzinkútnál egyáltalán nem volt üzemanyag, most pedig, kedden 401 kútnál legalább egyfajta üzemanyag hiánycikk.

Hatalmas a káosz

„Miután a »benzinhelyzet« miatt egyre gyakrabban alakulnak ki balesetveszélyes szituációk a benzinkutak környékén, kértem a II. kerület városrendészetét, hogy segítsék a forgalmat azokon az útszakaszokon, ahol a tankolásra várók sora miatt komoly torlódás alakult ki” – írta közösségi oldalán a városrész polgármestere.

Közbe kellett avatkozni

Őrsi Gergely megjegyezte, akkor sem tudnának kedvezményes üzemanyagvásárt tartani, ha akarnának, viszont ott ahol balesetveszélyes helyzetet tapasztalnak, hogy igyekeznek segíteni. Ez történik a Hűvösvölgyi út-Nagykovácsi utca elágazásnál. Itt a városrendészek és a rendőrség forgalomirányítása csökkentette a kialakult torlódás mértékét azzal, hogy segítették azok haladását, akik nem üzemanyagra várnak, így csökkent a balesetveszély is.

Figyelnek és segítenek

„Sajnos nem tudjuk, meddig alakulnak ki hasonló forgalmi helyzetek töltőállomások környékén, és azt sem tudjuk, mikor hova érkezik üzemanyag, de a jelen helyzetben kialakuló torlódásokra figyelünk, és ahol tudunk segítünk” – zárta sorait Őrsi Gergely.

Életképek a környékről

Hatalmas sorok

Van, ahol egyáltalán nincs semmi

A maximális kapacitás elérése várhatóan néhány hetet vesz igénybe. A társaság közleményében kitért arra, hogy ezzel piac teljes ellátása nem lehetséges az import volumenek szintjének növelése nélkül a jelenlegi környezetben. A Telex információi szerint hétfőn 71 benzinkútnál egyáltalán nem volt üzemanyag, most pedig, kedden 401 kútnál legalább egyfajta üzemanyag hiánycikk.

Egymást erősítő folyamatok

A tapasztalatok szerint furcsa dominóhatás alakult ki Budapesten: azok a kutak viselik az extra terhelést, ahová a máshonnan elküldött autósok áradata zúdul, így viszont ez utóbbiaknál is gyorsabban merülnek ki a készletek. A tapasztalatok szerint furcsa dominóhatás alakult ki Budapesten: azok a kutak viselik az extra terhelést, ahová a máshonnan elküldött autósok áradata zúdul, így viszont ez utóbbiaknál is gyorsabban merülnek ki a készletek.

(Kiemelt kép: Őrsi Gergely Facebook-oldala.)