Lényegében teljesen érthetetlen lépésre szánta el magát a Cinema City. Arra azonban a cég nem válaszolt, milyen logika húzódik meg a díj bevezetése mögött.
Nem sok, de bosszantó
A Cinema City fejenként 120 forintos, úgynevezett kényelmi díjjal sújtja azokat, aki interneten előre megveszik a jegyet, kihagyva a sorban állást. Egy négy fős család esetén ez 480 forinttal növeli a program árát.
Állítólag előnyei vannak
Buda Andrea, a mozihálózatot üzemeltető cég kommunikációs vezetője szerint ez egy üzleti döntés egy kényelmi szolgáltatásról. „A csekély díjért cserébe a néző mentesül a sorban állástól, időben lefoglalhatja a számára kedvező helyet a teremben, több ideje lehet a kávézóban egy italt elfogyasztani, esetleg a büfében terméket választani a filmnézéshez” – magyarázta a vezető a Blikk írásában.
Nem tudni, milyen előnye van
Hogy miért azokat terhelik a felárral, akikkel nem kell foglalkozniuk az órabérben dolgozó jegypénztárosoknak, akik számára nem kell jegyet nyomtatni és akik a költséges készpénzhasználattól is megkímélik a mozit, erre a kérdésre nem érkezett válasz.
Nincsenek egyedül
A mozihálózat kényelmi díjként szedett felárát a parkolási társaságok is felfedezték maguknak. Ha a mozi alatt az utcán parkol a család, a parkolási díjon felül kényelmi díjra hivatkozva, további 50-120 forinttal vágják meg őket attól függően, hogy telefonos applikációval vagy sms-ben fizetik a parkolási díjat.
A cég semmit sem lát belőle
A kényelmes parkolás felárából egy huncut fillért nem látnak a parkolási társaságok. Révész Andrea, a zuglói parkolási cég irodavezetője a Blikknek elmondta, a kényelmi díjat nem nekik, hanem a mobilszolgáltatónak illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nek fizetik az autósok, akik haladnak a korral. Ők pluszban fizetnek akkor is, ha nem a benzinkúton, hanem telefonnal, online vásárolják meg az autópálya matricát.
Így nézhet rá a cég
Mindezek alapján érthetetlennek tűnik a mozik és a parkolási alkalmazások által szedett kényelmi díj. Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa szerint azonban az az üzleti logika állhat mögötte, hogy a szolgáltató ezt tényleg egy kényelmi juttatásnak tekinti, áll a lap összeállításában.
(Kiemelt képünnk illusztráció, MTI/Vasvári Tamás.)