Mivel az Orbán-kormány nem nagyon kap pénzt az Európai Uniótól, Kína felé fordultak. A Budapestet délről elkerülő V0-ás vasútvonalat és a belvárost a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vonalat is kínaiak építenék, kínai hitelből és kínai technológiával. A végszámlát természetesen a magyar adófizetőknek kell állni, de ez nem érdekli a politikusokat. Pár éven belül rengeteg hitelből átadnak majd építkezéseket, lehet villogni, az emberek pedig majd fizethetik a számlát, például azzal, hogy soha sem lesz nyugati nyugdíjuk. Minek is az ingyenes, vissza nem térítendő európai uniós támogatás, ha van jó drága kínai hitel.

Nagy bejelentés

Újabb magyarországi vasúti fejlesztések valósulhatnak meg a jövőben az Egy övezet, egy út nevű kínai kezdeményezés keretében, ezáltal külső finanszírozással, gyorsan és hatékonyan kerülhet sor a hálózat modernizálására – jelentette be az MTI tudósítása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Pekingben. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Három órás tárgyalás

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a kínai kollégájával, Vang Jivel folytatott több mint háromórás tárgyalását követően azt közölte, hogy megállapodás született arról, hogy újabb magyarországi vasúti fejlesztéseket vesznek fel az Egy övezet, egy út nevű kínai kezdeményezés infrastrukturális projektjeinek listájára.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Két vasútvonalat rejt a bejelentés

A Telex kormányközeli forrásra hivatkozva azt írja, hogy a Szijjártó Péter által konkrétumok nélkül bejelentett, kínai hitelből megvalósuló vasúti fejlesztések valóban a ferihegyi gyorsvasutat, illetve a tehervonatok számára, Budapesttől délre épülő V0 vasúti körgyűrűt takarják.

Lemondott a magyar kormány az ingyenes EU-pénzekről

„Az Orbán- kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel” – magyarázta a projektekről részleteket ismerő kormányközeli forrás. A kettő közül a ferihegyi gyorsvasút projektje a problémásabb, ugyanis azt nem a MÁV nagyvasúti vonalába – tehát a meglévő vasúti hálózatba – kötnék be, hanem egy teljesen különálló vonal jönne létre.

Luxusvonat Ferihegyre

„Ez nem tömegközlekedés lenne, hanem elkülönített pályán egy luxusvonat” – mondta a portál forrása, hozzátéve, hogy a tervek szerint a gyorsvasút a budapesti reptérről felváltva járna a Nyugati pályaudvarra, illetve a Rákosrendezőn tervezett mini-Dubaj városnegyedbe. 

EU-s piacra akarnek betörni a kínaiak

Az, hogy a repülőtéri gyorsvasút elkülönült pályán, nem pedig a rendes vasúti hálózaton jöjjön létre, az a forrás szerint a kínaiak feltétele: „Számukra ez azért fontos, mert technológiailag ez hozna nekik uniós referenciát”. Ez azt jelenti, hogy a kínaiak ennek a magyar gyorsvasútnak a segítségével akarnak majd további európai uniós infrastrukturális projekteket elnyerni, további piacokat szerezni.

Új vasútvonal, új Duna-híd

A V0-ás vasútvonal egy olyan kelet-nyugati vasútvonal lenne, amely délről kerülné el Budapestet. A koncepció lényege, hogy a tehervonatok nagy része az új V0-s vonaton a városon kívül haladna, míg a személyvonatok használhatnák a ma is meglévő, városon keresztül vezető vasúti infrastruktúrát. Az elmúlt években több lehetséges nyomvonal felmerült a Szolnok-Dunaújváros-Székesfehérvár-Győr vonal. Ehhez persze építeni kellene egy új vasúti Duna-hidat, ami nem olcsó, a két beruházás összesen mindenképpen több százmilliárd forintba kerülne. 

Budapestre jön a kínai elnök

Húsz éve nem járt Magyarországon kínai elnök, néhány hét múlva azonban érkezik Hszi Csin-ping – jelentette be Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón. A Miniszterelnökséget vezető miniszter kiemelte, örülnek a látogatásnak, mert Kínát erősebbnek tartják az Európai Uniónál. Hszi-Csin-ping május 8–10. között érkezik Budapestre. Mivel 9-én leállítják a Budavári siklót, vélhetően aznap találkozik majd a várban a miniszterelnökkel. Úgy tudni 400 fős egység, a legmagasabb biztonsági protokoll alapján vigyáz majd Budapesten a kínai elnökre. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: illusztráció – KISS motorvonat kelenföldön – Fotó: BPK